Известие

Collapse
No announcement yet.

Грешки при диагностика Unidiag

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Грешки при диагностика Unidiag

    Здравейте! Въпроса го има като коментар в тема, но там според мен не го виждат много хора, затова пиша като нова тема. От известно време съм собственик на Алфа 147 120 к.с бензин с газов инжекцион. Към момента по принцип колата се движи, но няма този ряз и динамика който по принцип би следвало за автомобил 120 к.с. По принцип си е мудна и на газ и на бензин, като на бензин положението е малко по-добре. Гледам да не я режа над 3 хиляди оборота, заради ремонт на двигателя /нови сегменти и лагери/, когато навъртя 1500 км. и сменя маслото ще и давам повече газ.
    Направих си труда да си сваля Unidiag, закачих я и излизат следните грешки:

    1.P0443 Evaporative Emission Control System Purge Valve Circuit-идея си нямам какво е това

    2.P0571 Cruise Control/Brake switch a circuit malfunction

    3. P0100 Mass or Volume Air Flow Circuit malfunction-за дебитомера ли става въпрос? Колата е еднакво мудна със закачен и откачен дебитомер, което ме навежда на мисълта за проблем там.

    4. P0110 Intake Air temperature Circuit Malfunction - някой датчик ли е отговорен за тази грешка или пак е дебитомера?

    Някакви идеи?

  • #2
    ...
    Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 23:05.

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от vasilogn Покажи съобщение
      Здравейте! Въпроса го има като коментар в тема, но там според мен не го виждат много хора, затова пиша като нова тема. От известно време съм собственик на Алфа 147 120 к.с бензин с газов инжекцион. Към момента по принцип колата се движи, но няма този ряз и динамика който по принцип би следвало за автомобил 120 к.с. По принцип си е мудна и на газ и на бензин, като на бензин положението е малко по-добре. Гледам да не я режа над 3 хиляди оборота, заради ремонт на двигателя /нови сегменти и лагери/, когато навъртя 1500 км. и сменя маслото ще и давам повече газ.
      Направих си труда да си сваля Unidiag, закачих я и излизат следните грешки:

      1.P0443 Evaporative Emission Control System Purge Valve Circuit-идея си нямам какво е това

      2.P0571 Cruise Control/Brake switch a circuit malfunction

      3. P0100 Mass or Volume Air Flow Circuit malfunction-за дебитомера ли става въпрос? Колата е еднакво мудна със закачен и откачен дебитомер, което ме навежда на мисълта за проблем там.

      4. P0110 Intake Air temperature Circuit Malfunction - някой датчик ли е отговорен за тази грешка или пак е дебитомера?

      Някакви идеи?
      Да, колега, имаме идеи. Закарай колата във форумен сервиз да я погледне човек, който знае кое какво е и кой параметър в какви граници варира, това, че не си наясно с параметрите - лошо няма. Разбира се, ти си преценяваш, но вероятността да започнеш да подменяш здрави части със здрави съществува.
      Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
      Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
      Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
      Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

      Comment


      • #4
        ...
        Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 23:05.

        Comment


        • #5
          Виж сега НикГайдаров, въпрос се задава, когато не си компетентен и очакваш някой да ти даде решение на някакъв проблем. Предвид факта, че И ТАЗИ тема ще се превърне в чат и мерене на... красноречие, посъветвах колегата какво да направи, най-малкото за да не слуша предположения и мнения на хора, които не разчитат правилно кодовете на грешките и на такива, които предполагат кой код какво означава, но не са сигурни. Затова предложих на колегата колата да бъде диагностицирана от форумен автомонтьор, на който всичко му е ясно. Но всеки има глава на раменете и сам си преценява.
          Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
          Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
          Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
          Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

          Comment


          • #6
            ...
            Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 23:05.

            Comment


            • #7
              ...
              Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 23:05.

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от vasilogn Покажи съобщение
                Здравейте! Въпроса го има като коментар в тема, но там според мен не го виждат много хора, затова пиша като нова тема. От известно време съм собственик на Алфа 147 120 к.с бензин с газов инжекцион. Към момента по принцип колата се движи, но няма този ряз и динамика който по принцип би следвало за автомобил 120 к.с. По принцип си е мудна и на газ и на бензин, като на бензин положението е малко по-добре. Гледам да не я режа над 3 хиляди оборота, заради ремонт на двигателя /нови сегменти и лагери/, когато навъртя 1500 км. и сменя маслото ще и давам повече газ.
                Направих си труда да си сваля Unidiag, закачих я и излизат следните грешки:

                1.P0443 Evaporative Emission Control System Purge Valve Circuit-идея си нямам какво е това

                2.P0571 Cruise Control/Brake switch a circuit malfunction

                3. P0100 Mass or Volume Air Flow Circuit malfunction-за дебитомера ли става въпрос? Колата е еднакво мудна със закачен и откачен дебитомер, което ме навежда на мисълта за проблем там.

                4. P0110 Intake Air temperature Circuit Malfunction - някой датчик ли е отговорен за тази грешка или пак е дебитомера?

                Някакви идеи?
                За първата грешка прочети това: http://www.aa1car.com/library/evap_system.htm
                Втората е от "машинката" на педала на спирачката.
                Третата и четвъртата са от умрял дебитомер.
                Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                Comment


                • #9
                  Дебитомерът може и да е здрав, но да има проблем с връзките си до ECU - то.
                  Може да му липсва захранващо напрежение (+12V на пин 2) или референтната земя (0V на пин 3).

                  PS:

                  Съществува и вероятност, последните 2 грешки, касаещи дебитомера да са записани, защото той е бил изключван. Поради това е добре той да се включи, да се изтрият грешките и после да се види, дали те отново ще се запишат.
                  Last edited by ecotronic; d.m.y г., 10:40.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Дебитомерът може и да е здрав, но да има проблем с връзките си до ECU - то.
                    Може да му липсва захранващо напрежение (+12V на пин 2) или референтната земя (0V на пин 3).

                    PS:

                    Съществува и вероятност, последните 2 грешки, касаещи дебитомера да са записани, защото той е бил изключван. Поради това е добре той да се включи, да се изтрият грешките и после да се види, дали те отново ще се запишат.
                    Грешките се записват отново. По точно трия ги, чека изчезва, гася и при повторно палене ги има отново същите 4 броя.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от vasilogn Покажи съобщение
                      Грешките се записват отново. По точно трия ги, чека изчезва, гася и при повторно палене ги има отново същите 4 броя.
                      Аз бих почистил първо конекторите на ECU - то и тези на периферията за която се записват грешките. Не е зле да се обърне внимание и на връзките му към шаси.

                      Всички тези грешки биха могли да се дължат по-скоро на калпави ел. връзки отколкото на действителни проблеми с въпросната периферия.

                      Примерно - да изгори соленоида на клапана за изпаренията (първата грешка), мисля, че е малко вероятно.

                      За дебитомера....Не че е невъзможно тотално да сгъне, но обикновено първо започва да мери грешно количеството въздух но продължава да отчита температурата му.
                      Last edited by ecotronic; d.m.y г., 13:42.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        Аз бих почистил първо конекторите на ECU - то и тези на периферията за която се записват грешките. Не е зле да се обърне внимание и на връзките му към шаси.

                        Всички тези грешки биха могли да се дължат по-скоро на калпави ел. връзки отколкото на действителни проблеми с въпросната периферия.

                        Примерно - да изгори соленоида на клапана за изпаренията (първата грешка), мисля, че е малко вероятно.

                        За дебитомера....Не че е невъзможно тотално да сгъне, но обикновено първо започва да мери грешно количеството въздух но продължава да отчита температурата му.
                        Ще се въоражавам с контактен спрей като заначало и паралелно ще прегледам всички видими кабеляци маси и т.н.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от vasilogn Покажи съобщение
                          Ще се въоражавам с контактен спрей като заначало и паралелно ще прегледам всички видими кабеляци маси и т.н.
                          Внимавай, какъв спрей ще ползваш. Знам за случаи, когато е пръскано обилно с WD40 и в резултат на това е станало тотално мазало.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            ...
                            Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 23:06.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
                              Специално за дебитомера - чисти се само със специални спрейове за дебитомери като например CRC Mass Air Flow Sensor Cleaner. И с нищо друго.
                              Всякакви други "лекарства" от сорта на контактни спрейове, обезмаслители (например "Изопропанол") и други имат по-скоро отрицателен, а често и катастрофален ефект върху дебитомера.
                              Говорим за чистенето на ел. връзките на конектора на дебитомера а не за термочувствителния му елемент.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X